Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Coșul tău este gol.
      Comandă
      Cum intampinam copilul ca parinti, bunici, medici si educatori

      Cum intampinam copilul ca parinti, bunici, medici si educatori

      0.0 / 10 ( 0 voturi)
      Limba:
      Romana
      Data publicarii:
      2010
      Editura:
      Tip coperta:
      Paperback
      Nr. pagini:
      432
      ISBN:
      9789737073389
      Dimensiuni: l: 13cm | H: 20cm | 410g
      Indisponibil
      Indisponibil
      Preț valabil exclusiv online!
      Împachetare cadou gratuită!
      Transport gratuit peste 150 de lei.
      Retur gratuit în 14 zile.
      Ai întrebări? Contactează-ne!
      Descriere

      Gânduri psihanalitice despre educaţia timpurie

      Ce simte mama însărcinată?
      Cum întâmpină familia copilul nou-născut?
      Care este importanţa medicilor?
      Ce simte copilul faţă de fraţii lui?
      Care sunt greşelile frecvente în educaţie?
      Cum ne explicăm comportamentele agresive?
      Cum înţelegem răsfăţul, timiditatea, lenea, geniul,
      minciuna, furtul şi hiperactivitatea?
      Cum reacţionăm în situaţii speciale?
      Sunt întrebări pe care ni le punem ca oameni interesaţi de
      dezvoltarea copiilor şi de evoluţia noastră în raport cu ei şi
      la care această carte oferă răspunsuri noi, din perspectiva
      psihanalizei.

      dr. Speranţa Farca
      Psihanalist specializat în relaţia mamă–copil
      Autoare a cărţilor:
      Psihanaliza şi cele patru vârste ale eului, Editura Trei, 2003
      Ce trăieşte copilul şi ce simte mama lui, Editura Trei, 2009

      Cuprins

      VENIREA PE LUME A COPILULUI —
      CONTEXT FAMILIAL, MEDICAL, SOCIAL

      I Familia

      1. Mama – mediu placentar
      1.1. Fantasma despre copil
      1.2. Imaginea-icoană
      1.3. Dorinţa, voinţa, nevoia de copil
      1.4. Sarcina – preistoria uterină
      2. Devenirea ca tată
      2.1. Tatăl – hotar
      2.2. Umanizarea în Numele tatălui
      3. Numărul copiilor – specificul constelaţiilor familiale
      3.1. Familia copilului unic
      3.2. Familia cu doi copii
      3.3. Familia cu trei copii
      3.4. Familia cu mai mulţi copii
      4. Bunicii
      5. Străbunicii

      II Lumea medicală

      1. Sarcina și medicul obstetrician
      1.1. Medicii și fantasmele lor
      1.2. Colaborarea medicului cu tatăl copilului
      2. Nașterea
      2.1. Medicul
      2.2. Moașa
      3. Cadrul medical al relaţiei mamă–bebeluș
      3.1. Spaţiul
      3.2. Medicul neonatolog
      3.3. Asistentele de neonatologie
      3.4. Medicul pediatru

      III Comunitatea

      1. Comunitatea tradiţională
      2. Intrarea în comunitate, între tabu și ritual
      3. Comunităţi substitut
      3.1. Familia
      3.2. Comunitatea mamelor
      3.3. Alte încercări de susţinere

      IDEI DESPRE EDUCAŢIE

      1 Industrialism în educaţie

      2 Caracteristici ale relaţiei părinte–copil
      2.1. Autenticitate
      2.2. Cine pe cine educă?
      2.3. Hotărâre
      2.4. Siguranţă
      2.5. Empatie
      2.6. Continuitate
      2.7. Acordaj
      2.8. Spaţiu

      3 Iubirea

      4 Furia și agresivitatea
      4.1. Cauze ale agresivităţii copilului
      4.2. Cauze ale agresivităţii adultului
      4.3. Forme ale agresivităţii
      4.4. Consideraţii generale

      5 Câteva practici nocive în educaţie
      5.1. Bătaia și semnificaţiile ei
      5.2. Interdicţia de mișcare și vorbire
      5.3. Condiţionarea
      5.4. Tonul ridicat
      5.5. Etichetarea
      5.6. Comparaţiile între copii
      5.7. Cerinţe prea multe sau inadecvate
      5.8. Culpabilizarea
      5.9. Îi răspundem copilului cu aceeași monedă?
      5.10. Umorul și ironia
      5.11. Identitatea de comportament a părinţilor
      5.12. Interpretarea greșită a exprimărilor copilului
      5.13. Lipsa empatiei
      5.14. Aplicarea tehnicilor de manipulare
      5.15. Dresaj sau educaţie?

      6 Nevoia copilului de relaţii proprii
      6.1. Importanţa familiei
      6.2. Importanţa comunităţii
      6.3. Importanţa relaţiilor cu alţi copii

      7 Grădiniţa
      7.1. Pregătirea pentru grădiniţă
      7.2. Personalitatea educatoarei
      7.3. Probleme generale ale sistemului educativ...296

      8 Școala


      APROPIERI ȘI DELIMITĂRI ÎNTRE
      PSIHANALIZĂ ȘI EDUCAŢIE

      1 Concepte importante ale ambelor domenii
      1.1. Cadru asigurator
      1.2. Abstinenţa
      1.3. Neutralitatea
      1.4. Formarea simbolicului
      1.5. Dezidealizarea
      1.6. Funcţia de reparaţie
      1.7. Capacitatea de contemplare
      1.8. Sublimarea

      2 Părinţii – un factor important al psihanalizei copilului

      3 Situaţii traumatice

      4 Strigăte de ajutor ale copilului
      4.1. Copilul deprimat
      4.1.1. Punerea în pericol
      4.1.2. Dependenţa
      4.1.3. Răsfăţul
      4.1.4. Pierderea obiectelor
      4.1.5. Timiditatea
      4.1.6. Genialitatea
      4.1.7. Lenea
      4.2. Copilul revoltat
      4.2.1. Minciuna
      4.2.2. Furtul
      4.2.3. Duplicitatea
      4.2.4. Revolta și neascultarea
      4.3. Copilul în panică
      4.3.1. Hiperactivitatea
      4.3.2. Spaimele și angoasele
      4.3.3. Izolarea

      5 Abordarea situaţiilor speciale
      5.1. Psihoterapia psihanalitică a gravidei
      5.2. Gravida psihanalist
      5.3. Psihoterapia psihanalitică în diada mamă–bebeluș
      5.4. Adopţia
      5.5. Avortul provocat
      5.6. Abandonul
      5.7. Familia de homosexuali
      5.8. Moartea copilului
      5.9. Copilul cu malformaţii
      5.10. Copilul prematur
      5.11. Gemenii

      Încheiere

      Bibliografie

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      Adaugă o recenzie
      Trebuie să te autentifici pentru a adăuga comentarii/recenzii.