Un album despre Bucureştiul anilor '40 şi muzicile cu parfum interbelic, orchestrate acum de Mircea Tiberian, în formula: Mircea Tiberian, Nadia Trohin, Chris Dahlgren, Maurice de Martin. În această formulă pasajele evoluează pe temele anilor interbelici, unele foste hituri mondiale, în secvenţe de contemporary jazz, pe scurt un album care se dezvoltă între clasic şi avantgarde. Vom regăsi piese ca: "Mână birjar!", "Du-mă acasă, măi tramvai", sau "Vrei să ne-ntâlnim sâmbătă seara".
"Audiind şi reaudiind prezentul CD, este greu de închipuit o mai imaginativă, mai specială, mai interesantă tentativă de readucere în actualitate prin limbajului jazz-ului a unor hituri definitorii pentru muzica pop românească din perioada interbelică, altfel spus a nemuritoarelor şlagăre dedicate de inspiraţi compozitori farmecului secret, atmosferei aparte a Bucureştiului de altă dată, oraşul-grădină supra-numit „micul Paris”. Punctul incipient l-a constituit redimensionarea acelei inconfundabile patine a timpului, aşa cum o mai poţi regăsi doar prin vechi fotografii, prin fragmente mişcătoare din filme în alb-negru ca şi, desigur, în nicicînd uitatele cîntece ale vremii...
Patru slujitori ai Eutherpei animaţi de fervoarea creării unor sensibile lumi de frumuseţi, Nadia Trohin, tînără vocalistă născută la Chişinău (absolventă a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, apoi masterand(ă) la acelaşi institut de învăţămînt superior muzical), profesorul ei, apreciatul pianist şi compozitor român Mircea Tiberian, împreună cu bass-istul american Chris Dahlgren şi bateristul-percuţionist german Maurice de Martin, şi-au pus în comun, în acelaşi creuzet al creativităţii talentul, fantezia nedrămuită, prea-plinul afectiv şi – de ce nu? – un oportun apetit ludic, disponibilităţi investite într-o operă de revalorificare a unui bun artistic de tezaur. Ideea i-a aparţinut lui Mircea Tiberian, care şi anterior s-a implicat în reuşite intenţii de aducere la zi a unor vechi teme standard." ...
Florian Lungu